Ayuh Bersama-Sama

Terima Kasih ;)

Friday, June 10, 2011

Haruskan hamba menanti mu?






Semua ikatan persahabatan yang dulu rancak dibina dengan pelbagai kata-kata yang menjadi ingatan di memori indah.

betulkah kata-kata yang menyatakan "hanya sekadar didepan mata"?, Hamba nafikannya meskipun hamba terluka. Sebuah persahabatan itu indah dengan pelbagai memori yang menguntum di jiwa. namun, mungkin kesibukkan yang menghalangnya. PERNAH , hamba sendiri alaminya. saat itu, hamba sibuk dengan persatuan. hamba perlu lakukan kerja persatuan itu dengan sebaik mungkin, kerana pihak atasan akan memastikan gerak kerja itu walaupun hakikatnya ianya adalah taklifan yang perlu disempurnakan. Saat itulah seorang sahabat datang dan menegur hamba bahawa hamba terlalu sibuk tanpa pedulikan nya. Mungkin, waktu itu dia tidak merasainya tidak bertemu lagi dengan keadaan itu. Tidak mengapa. Hamba sedaya upaya untuk menjelaskan situasi itu, hamba tahu dia pasti mengerti. Di saat cuba untuk berubah dan meluangkan masa lebih daripada biasa dan seterusnya, hamba berjaya menariknya ke alam persatuan hamba. dan dia juga merasainya.

Alhamdulillah, ukhwah kami amat utuh kerana fikrah kami sama. Alhamdulillah. Hamba bukanlah seorang sahabat yang baik, walaupan hamba sentiasa mencuba untuk melengkapi sahabat hamba supaya mereka bahagia. mungkin ini juga salah hamba kerna hamba tidak bisa memenuhui keinginan mereka.

Sahabat, hamba inginkan ukhwah kita berkekalan. Dikala suka mahupun duka. disaat dekat atau jauh. meskipun ukuran bumi yang berbeza. "Ya Allah, satukanlah hati-hati kami bersama MU.. Ya Allah.."

"Sahabat, andai pernah hamba melukakan hati mu, maafkan lah hamba. Hamba cuba mengerti keaadaan sibuk mu itu, meskipun hati hamba terluka. Sabahat, hamba cuba untuk menyerikan hidupmu.. walaupun hakikatnya bahagia itu datang daripada Allah... Sahabat, hamba cuba hentikan air mata ini agar dikau melihat hamba dalam senang... sahabat, hamba cuba untuk merahsiakan rindu ini semata tidak mahu mengganggu sibuk mu.. sahabat.......
hamba cuba untuk bersamamu.....

sahabat, andai waktu sibuk hamba pula menjelma. hamba mengharapkan agar dikau pula yang memahaminya. andai waktu itu, hamba langsung tidak dapat meluangkan masa bersamamu, ingatlah.. hati hamba selalu ingat pada mu sahabat. sahabat, andai waktu itu, hanma tidak menghubungimu... ingatlah.. hamba pernah memanggilmu.. sahabat, andai waktu itu, hamba tidak dapat senyum pada mu, ingatlah.... hamba pernah senyum pada Mu... sabata, andai waktu sibuk hamba itu menjelma.. dikau iringlah hamba.... sedekahlah al-fatihah untuk hamba.... sahabat, saaat waktu sibuk itu menjelma, hamba sendiri tidak dapat meguruskan hamba kerna orang lain yang menguruskan hamba... tidak ada masa untuk hamba menyentuh dikau wahai sahabat, kerna waktu itu orang sibuk untuk menguruskan hamba... sahabat, andai waktu sibuk hamba itu menghalang untuk hamba menegur dikau, maafkanlah hamba kerna waktu itu.. orang sibuk untuk menghantar hamba ke rumah baru hamba.... sebuah tapak yang tidak berbayar yang hanya berlantaikan tanah... maafkan hamba .. duhai sahabat ..........."

1 comment:

  1. Smoga ukhwah yg trjalin akan kekal sampai bila2..

    :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

cap ayam

iluv ISLAM